Legyen szó kisvállalkozásokról vagy multikról, mindegyik életében eljön az a pillanat, amikor rádöbbenünk az innováció és a fejlesztések, a nagyobb változtatások fontosságára. Persze iparágtól és cégmérettől, valamint számtalan más tényezőtől függ, hogy mégis hogyan és milyen területen kellene az innovatív elméknek bevetniük magukat. Most azonban mutatunk 5+1 olyan területet, ahol kicsiben is elkezdheted a változást.
Ahogy arról majd a soron következő Floow Day: Innoválj, fejlessz, változtass című előadásában is meghallgathatod, számtalan olyan terület van egy vállalkozásban, amin érdemes és időnként kell is változtatni, alakítani. Már csak a versenyképesség megőrzése érdekében is.
Ott van például a folyamatok automatizálása, az infrastruktúra és a vállalati géppark fejlesztése, hatékonyabb marketing- és sales folyamatok kialakítása, valamint a humánerőforrás-menedzsment is. Szóval igencsak széles a paletta, amennyiben az üzletfejlesztésről van szó, szerencsére akad a tarsolyunkban néhány ötlet, amit lépésről lépésre bevethetsz.
5+1 üzletfejlesztési taktika kezdetnek
Az alább felsorolt üzletfejlesztési ötletek olyan taktikák, amelyeket szinte bármikor bevezethetsz viszonylag kis ráfordítással. Ezek az üzletfejlesztési taktikák segítenek beazonosítani az ideális potenciális ügyfeleket, hatékonyabbá teheti a kapcsolatépítést, javíthatja a márkaismertséget, és új befektetési/szolgáltatásfejlesztési lehetőségeket is felfedezhetsz általuk.
Azt azonban tartsd szem előtt, hogy minden vállalkozás és munkavállalói csapat más és más, ami azt jelenti, hogy ezek az ötletek lehet, hogy megfelelnek a jelenlegi helyzetednek, de az is lehet, hogy nem. Vagyis nyugodtan módosítsd az igényeidnek megfelelően a listát!
- Fejleszd a kapcsolatépítést
Nem titok, hogy ma már a hideghívások kevésbé hatékonyak, mint korábban, ezért érdemes kicsit több energiát fektetni a potenciális ügyfelekkel való kapcsolat kialakítására. Ezt úgy teheted meg a legkönnyebben, ha személyesen találkozol velük konferenciákon, kiállításokon vagy az iparágához kapcsolódó eseményeken.
Természetesen az online platformokról sem kell lemondani, hiszen a LinkedIn például kiváló terepe a lehetséges partnereknek, üzletfeleknek, ügyfeleknek. Ugyanígy, a feliratkozói listád tagjaiban és a weboldaladon bármilyen űrlapot kitöltők között is nagy a potenciál.
- Ajánlj fel konzultációt / auditot / analízist
Amolyan ingyenes belépőtermékként konzultációkat, auditot vagy analíziseket is felajánlhatsz jövendőbeli ügyfeleidnek. A problématudat tisztázása mellett, rögtön megoldást is kínálhatsz a problémára.
Ez a módszer egyébként arra is rávilágíthat, hogy egy potenciálisnak gondolt ügyfél mégsem illik a portfóliódba, vagy nem lesz hasznos számára a szolgáltatásod/terméked. Jobban belegondolva, ez szintén értékes visszajelzés, hiszen megakadályozza, hogy időt pazarolj egy vélhetően elégedetlenné vagy problémássá váló ügyfél gondozására.
- Ápold a kapcsolatokat
Ha már kialakítottál valamilyen kapcsolatot a leendő ügyféllel, de legalábbis az elérhetősége megvan, használd! Legyen szó telefonhívásról, e-mailről, találkozóról vagy más, az ügyfél által preferált kommunikációs módról, a feladatod az, hogy minden szükséges információt megadj nekik ahhoz, hogy eldönthessék, akarnak-e vásárolni vagy sem. A folyamat során személyre szabhatod a márkádhoz és termékedhez kapcsolódó tartalmat, így a célközönség jobban megértheti, hogyan oldja meg általad a konkrét fájdalompontokat.
- Kényeztesd őket tartalmakkal
Mik a legnépszerűbb tartalomtípusok? Ez az adott kommunikációs csatornától is függ, de például blogokkal, videókkal és közösségi média bejegyzésekkel sem lőhetsz mellé. A legjobb, ha ott találkozol velük, ahol vannak és olyan szórakoztató, mégis hasznos tartalmat kínálsz számukra, amelyet szívesen olvasnak vagy néznek.
Győződj meg arról is, hogy az összes tartalom letölthető és/vagy megosztható, hogy a potenciális ügyfelek elküldhessék azt csapattagjaiknak, hogy megmutassák nekik, miért az Ön megoldása a legjobb választás.
- Fektess a weboldaladba
Soha nem kapsz második esélyt az első benyomásra és sok esetben a honlap a márkád, a céges első benyomásának színpadja. A weboldal fejlesztése vagy épp tervezése során tehát arra kell koncentrálnod, hogy minél elérhető, navigálható, tartalmas és szép legyen. Ajánlott összekapcsolni a közösségi média felületekkel, figyelni a linképítésre és persze a weboldal akadálymentesítésére. Akár a mesterséges intelligenciát is bevetheted, hiszen egy chatbot akár 0-24 órás ügyfélszolgálatot is elláthat, ami növeli a felhasználói élményt és elégedettséget.
+1 Ösztönözd a kollégáidat önmaguk fejlesztésére
Az üzleti fejlődés soha nem stagnál. A stratégia, a technológia és a piaci feltételek folyamatosan fejlődnek, ezért a legjobb taktika az, ha a kollégáidnak is lehetőséget adsz arra, hogy lépést tartanak az új trendekkel és skillekkel.
Bárki, aki részt vesz az vállalkozásod fejlesztésében, szükség szerint képes kell legyen arra, hogy új készségeket sajátítson el, például akkor, ha egy új munkafolyamatot vagy valamilyen új technológiát alkalmaztok. A felelősséged az, hogy gondoskodj az érintett kollégák képzéséről és edukálásáról.
Még többet szeretnél tudni az innováció és üzletfejlesztés aspektusairól? Akkor várunk a Floow Dayen szeptember 8-án, ahol Sipos Zoltán beszélget majd a témáról a Billingo alapítójával, Sárospataki Alberttel!