A TikTok és a TikTok marketing erejét nem szabad alábecsülni. Amellett, hogy néhány éve elsősorban a fiatalok platformja volt, mára az alkalmazás jelentőst hatást gyakorol a tartalomfogyasztási szokásainkra, a kultúrára és esetünkben a marketing egyes aspektusaira is. A szemfüles vállalkozások pedig mindenhol szeretnének részesedni a tortából.
A TikTok 2023-ra megkerülhetetlen globális jelenséggé vált, a gyerekektől a felnőttek körében mindenhol. Az, ahogy az applikáció lehetővé teszi, hogy egyszerű tánccal, vicces videók készítésével, rövid oktatóanyagok megosztásával és más kreatív tartalmakkal növelje a követők és az értékesítések számát – a márkaépítésről nem is beszélve – napjaink egyik leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazásává tette a TikTokot.
Mi az a TikTok marketing?
Ezzel talán nem mondunk újat, de a TikTok marketing a platform gyakorlati használata egy márka, termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére. Olyan különféle marketing taktikákat foglalhat magában, mint például az influencer marketing, a TikTok hirdetés és a tartalomkészítés. organikus vírustartalom létrehozása.
Miben segíthet a TikTok marketing a vállalkozásoknak?
- a márkaismertség növelésében,
- a közösségépítésben és a közönség elkötelezettségének növelésében,
- termékek és szolgáltatások értékesítésében,
- visszajelzések és visszacsatolások kérésében az ügyfelektől, illetve a közönségtől,
- bizonyos esetekben ügyfélszolgálati feladatokat is elláthat,
- termékek és szolgáltatások hirdetésében a célközönség számára.
Népszerű TikTok marketing trendek 2023-ban
- Még több influencer marketing együttműködés
Azzal párhuzamosan, hogy a TikTok advertising fejlődésével egyre több hirdetési lehetőség áll a cégek rendelkezésére, számítani kell arra, hogy idén jelentősen megnő a TikTokon értékesítést megcélzó márkák száma. Különösen azokra a vállalkozásokra igaz ez, amelyek célközönségüket tekintve az Y- és a Z-generációt célozzák meg.
Míg a TikTok indulását követő 1-2 évben a platform főként a zenés videókról volt ismert, mára már sokkal átfogóbb videókat készítenek és töltenek fel a felhasználók TikTok-ra, így többen válhatnak elismert szakértővé a különböző területeken.
Ezen öngerjesztő folyamat mellett a más közösségi oldalakon – például Instagramon vagy YouTube-on – már jelenlévő influencer is elkezdte kiterjeszteni a jelenlétét a TikTokra. Ez az együttállás lényegében megágyaz az affiliate és influencer marketing együttműködések rohamos növekedésének.
2. Keresőoptimalizálás, tematizálás és tartalomterjesztés: a hashtag fontos
A hashtag-mémektől a márkás hashtagekig bezárólag a hashtagek továbbra is a TikTok-videók lezárásának kritikus elemei maradnak. Különös tekintettel arra, hogy a TikTok algoritmusa a jövőben valószínűleg inkább a keresési lehetőségek bővítésére fog összpontosítani, amiben a hashtag még nagyobb szerepet fog játszani.
Ezen kívül a hashtag a TikTok keresőoptimalizálás lehetőségeit is tovább bővíti, ráadásul összekötheti a márkák által a különböző platformokra – például Instagram, YouTube – készített tartalmakat.
3. Megnő az UGC, azaz a felhasználók által készített tartalmak népszerűsége
A felhasználók által generált tartalom a legtöbb közösségi oldalon számos márka számára válik értékessé. A vállalkozások számára azonban komoly kihívást jelenthet, hogy folyamatosan friss tartalmat készítsenek. Amennyiben ebbe a tartalomkészítési folyamatba a felhasználóikat, követőiket és ügyfeleiket is be tudják vonni, nagyban megkönnyíti az életüket.
Az UGC-tartalom bármilyen típusú tartalom lehet, amelyet a rajongók vagy az ügyfelek hoznak létre egy márka számára. Egy kép, egy szöveges poszt vagy a TikTok esetében a videók. A márkák az UGC-t arra használhatják, hogy ügyfeleit és támogatóit úgynevezett márkanagykövetekké alakítsák – legalábbis ideiglenesen.
De miért is fontos ez? A felhasználók által generált tartalmak egyik legjelentősebb előnye a vállalkozások számára, hogy a legtöbb esetben sokkal természetesebbnek találják őket, mint az előre beállított és forgatókönyv szerint létrehozott brand kontenteket. A Z generáció sokkal jobban bízik az emberektől származó tartalmakban, mint a cégek által előállított tartalmakban. (Persze ez nem jelenti azt, hogy utóbbit nem lehet jól csinálni.)
4. A fizetős TikTok hirdetések volumene növekedni fog és átalakul
Az eMarketer becslése szerint a TikTok hirdetési bevételei 2023-ban jelentős mértékben fog nőni és az év végére eléri a 8,75 milliárd dollárt. Hogy a növekedést jobban árnyaljuk, 2022-ben ez az összeg még jóval kevesebbre, 6 milliárd dollárra rúgott.
Mit jelent majd mindez az alkotók és a cégek számára? Egyfelől az alkotók számára nagyobb kihívás lesz ugyanazt az elérést megszerezni, mint korábban. Ennek megfelelően más stratégiákhoz – például fizetett hirdetésekhez – fognak fordulni, hogy több követőt vonzzanak az oldalukra.
Emiatt – a kereslet-kínálat elvének megfelelően – a TikTok hirdetések árai is várhatóan növekedni fognak. Ezt okos tervezéssel és kreatív tartalomkészítéssel valamennyire ki lehet majd védeni. Minden sikeres TikTok-hirdetés alapszabálya, hogy a hirdetés ne nézzen ki hirdetésnek, hiszen az Y- és a Z-generáció képviselői is köztudottan utálnak mindent, ami reklámra hasonlít.
Emiatt a marketingcsapatoknak és kreatív szakembereknek a TikTok natív hirdetéseit kell majd előtérbe helyezniük, ami olyan fizetős tartalom, amely igazodik a mindennapi TikTok-videók tartalmának tipikus stílusához és hangneméhez. Az influencer marketing esetében a natív reklámvideók ugyanolyanok, mint az influencer által feltöltött többi videó – csak éppenséggel a lehető legtermészetesebben építik be egy szponzor termékét a kontentbe.
Persze a hivatalos TikTok hirdetések egyértelműen jelzéssel vannak ellátva, ahhoz, hogy sikeresek legyenek, továbbra is szórakoztatniuk kell a nézőket. A kreativitást és az egyediséget tehát itt sem lehet megspórolni, így biztosan nem operálhatsz ugyanazokkal a hirdetésekkel, amelyeket a céged egy másik platformon már megosztott, vagy egy korábban már publikált 15 másodperces videó vágott változatával sem.
5. Szórakoztató tartalom mindenek felett
A TikTok 2022 végén közzétett What’s Next 2023-as trendjelentése szerint[1] 2023-ban a szórakoztatás, a szórakoztató tartalom lesz az egyik fő trend. Ehhez tudni kell azt is, hogy a felhasználók szeme elé kerülő tartalmakat az alapján válogatják össze, hogy a közönség mit értékel szórakoztatónak. Többek között ennek köszönhető az, hogy 5 felhasználóból 4 rendkívül szórakoztatónak ítéli a platformot.
A marketingesek számára ez azt jelenti, hogy bármilyen üzenetet/tartalmat osztanak meg, annak szórakoztatónak kell lennie. Jobban mondva lebilincselőnek és szórakoztatónak. Ugyanakkor a TikTok azt is megosztja ebben a trendjelentésben, hogy a felhasználóknak „teret kell hagyniuk az örömnek”.
Az edukációs, értékes és önfejlesztést segítő tartalmak, illetve a wellbeing hackek, szintén komoly eredményeket hoznak majd a jövőben. Ez a legfontosabb: bármit is ossz meg a jövőben, ha a TikTok marketing útjára lépsz, azt tartsd meg stílusában könnyednek és szórakoztatónak, hogy illeszkedjen a platformon uralkodó általános hangulathoz.
Szeretnél tovább fejlődni vállalkozóként és az üzleti kapcsolataidat is építenéd? Akkor térképezd fel lehetőségeket: rendezvényeink közül ajánljuk a 250+ vállalkozót tömörítő Floow Dayt, de ha ennél intenzívebb tudásátadásra vágysz, a heti rendszerességgel jelentkező Flow 8 online meetup sorozat és a Business Flow 8 tagság is a segítségedre lehet.
[1] Newsroom.TikTok: What’s Next 2023 Trend Report – https://newsroom.tiktok.com/en-us/whats-next-2023-trend-report