A vállalkozások számára mindig fontos kérdés, hogyan tudják növelni az ügyfelek elköteleződését és számát, meg persze az eladásokét. A márkahűség kialakításához azonban bizalomra és némi kíváncsiságra is szükség van a vásárlók részéről, ezeket azonban nem adják ingyen. De a márkád értékét növelő és így az ügyfelek bizalmát is építő tartalmakkal nem lőhetsz mellé. Szóval irány a social media: nézzünk meg 7 olyan tartalomtípust, ami segíthet elérni a célodat!
Miért érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a vásárlókat segítő és informáló, szórakoztató tartalmak készítésére? Nos, a különböző tartalomtípusok és a közösségi média kölcsönös együttműködése mélyebb és személyesebb betekintést kínál vásárlóidnak a márkád életébe, a cég mindennapi működésébe.
Hatékonyan elkészítve, a közösségi médiában megfuttatott értékes tartalom növelheti a márkaismertséget, erősítheti értékesítési és marketingstratégiádat, növelheti az értékesítésedet, valamint segíthet elérni azokat a piacokat és piaci szegmenseket is, amelyek egyébként soha nem hallanának a vállalkozásodról. Nem mellesleg, a követők és ügyfelek számára is hasznos információkkal operáló tartalmak nemcsak a márkádat teszik értékesebbé, de szakmai hitelességet építenek és így a cég iránti bizalmat is építik.
Azonban a hatékony közösségi média tartalom igencsak tág kategória, szinte korlátlan lehetőségek rejlenek abban, hogy mit lehetne megosztani a különböző felületeken. Iparági tudás. Céges videók. Közelgő események. Vásárlói élménybeszámolók és unboxing videók. De ez még csak a kezdet.
Márkaépítő és bizalomnövelő tartalomtípusok a közösségi médiában
- Behind the Scenes tartalmak
Az ügyfeleid minden nap látják a közzétett termékeket és szolgáltatásokat, ezért érdemes más, a versenytársaktól megkülönböztető tartalmakat is megosztani. Ilyen momentumok lehetnek például egy új termék vagy szolgáltatás alkotásának folyamata, egy stratégiai értekezlet, munkahelyi kulturális események, vagy az, ha egy rövid videó végig követi a cégen belül egy csapattag napját.
Miért fontosak ezek a személyesebb, kulisszák mögé belesős tartalmak? Azért, mert az ügyfeleid emberekhez akarnak kapcsolódni, nem cégekhez. Az emberi hangot keresik, nem a cégét. Itt az ideje, hogy megmutasd a személyiséged és az autentikus folyamatot, hogyan jutsz el A-ból B-be.
- Szórakoztató tartalmak – mintha barátok között lennél
Te is jól érzed magad a családod és barátaid között, nem igaz? Nos, az ügyfeleid is ilyen bensőséges élményre vágynak, amikor vásárolni akarnak vagy új üzleti partnert keresnek. Igen, a professzionalizmus nagyon fontos, de néha egy kis kikacsintás, belsős poén megosztása belefér. Gif-ek, cégen belüli közösségi események megosztása és vicces munkahelyi pillanatokról szóló történetek is nyerő választásnak tűnnek.
- Munkavállalói reflektorfény
Az alkalmazottakra irányított reflektorfény azt tükrözi a kívülállók számára, hogy ennél a cégnél az alkalmazottak értékesek és fontosak a vállalkozás számára. Ezen a tartalom formán keresztül javul a cég márkaépítési és erősödik az employer branding, azaz a munkáltatói márka is. A potenciális ügyfelek ugyanis szeretik azt látni, hogy az alkalmazottak elégedettek és hisznek a cégben, ahol dolgoznak.
- Minden, ami videó
Manapság a videós kontent a legjobb módja annak, hogy növeld az online közösségi média jelenlétedet és a lehető legtöbb embert érd el. Ha bármelyik közösségi média platformra felnézel, szinte mindenhol videókat fogsz látni. Még az Instagramon is egyre erősödik a Reels és a kifejezetten a posztok közé csempészett videók mennyisége, pedig ez a platform kifejezetten a képmegosztásra, fotós tartalmakra jött létre.
Azonban a tartalomfogyasztási szokások változnak, ma már az emberek inkább videókat szeretnének, mint szöveges tartalmat olvasni vagy képeket nézegetni. Természetesen kivételek mindig akadnak és van, amikor kifejezetten ezek hozzák meg a sikert. A videókban viszont az a nagyszerű, hogy edukációs vagy szórakoztató céllal is leegyszerűsítheted a termék keletkezésével, használatával vagy a fogyasztó problémájával kapcsolatos információátadást oly módon, hogy a néző megértse és emlékezzen rá.
- Infografika
Az infografikák könnyen olvasható grafikonon vagy más ábrán, grafikán keresztül jelenítik meg az adatokat vagy információkat. Rendkívül hasznos lehet a mondanivaló leegyszerűsítésére és vizualizálására akkor, amikor bizonyos koncepciókat nehezebb megérteni. Itt léphet közbe az infografika, hiszen óriási változást hozhat az információátadás és így a döntéselőkészítés folyamatában.
- Bevált practice tippek
Minden vállalkozás rendelkezik egy best practice gyűjteménnyel, ami a termékeik és szolgáltatásaik igénybevételéhez nyújtanak segítséget. Ha ezeket az információkat és tippeket megosztod a követőkkel, akkor mélyebb megértést kapnak a termék hasznosságáról és használatáról, annak előnyeiről.
Emiatt emelkedik az ázsiód, szakmai tekintélyként tekinthetnek a márkádra. Ugyanakkor ezekben a videós vagy szöveges tippgyűjteményben is fontos elmagyarázni, hogy az adott tanács miért a legjobb és leghasznosabb tipp. Hihetőbbé és megbízhatóbbá teszi a tartalmat, végső soron a márkádat.
- Esettanulmányok
Az esettanulmány egy olyan történetet mutat be, amelyben a céged pozitív megoldást kínált az egyik ügyfél problémájára, méghozzá a vállalkozásod termékének/szolgáltatásának segítségével.
Az esettanulmány egy rendkívül hatékony marketingeszköz, amely lehetővé teszi a potenciális ügyfelek számára, hogy a történeten keresztül elképzeljék a folyamatot és az életükre gyakorolt hatást, ami rájuk vár a megrendelést követően. Ehhez persze az is kell, hogy az esettanulmány kellően hiteles és adatokkal alátámasztott legyen.
Próbálj ki néhányat a fenti tartalmi ötletek közül és derítsd ki, melyek a legmegfelelőbbek a branded számára.