Akár zöldfülű vállalkozó vagy, akár igazi veterán, egy dologban biztos lehetsz: az üzleti közösségek és egy hatékony networking rendszer még az igazán kemény, válságokkal terhelt időben is képesek arra, hogy életben tartsák a vállalkozásodat. Máris megmutatjuk hogyan – jönnek az üzleti közösségek legjobb előnyei.
Valljuk be, vállalkozni nem a legbiztonságosabb dolog. Az üzlet hatékony és profitábilis működését ugyanis tengersok tényező befolyásolja, a legtöbbször negatív irányba. A pandémia alatt az ellátási láncok szakadoztak és az értékesítés került padlóra, manapság az infláció és a munkaerőhiány borzolja a vállalkozói kedélyeket. Szerencsére az együttműködő üzleti közösségekben ezekre általában akad megoldás. A kérdés már csak az, hogy tudsz-e ilyen üzleti közösséget építeni?
Manapság az együttműködésen alapuló üzletépítés és üzleti közösségek kulcsfontosságú taktika lehet a cégek túlélésében. Legyen szó az ellátási lánccal kapcsolatos problémákról, megbízhatatlan beszállítókról, hozzá nem értő hirdetéskezelőkről vagy akut munkaerő-hiányról, a vállalkozások működését számtalan dolog megzavarhatja.
Akkor azonban, ha mindezzel egy üzleti közösség tagjaként szembesülünk, sokkal gyorsabban, egyszerűbben és eredményesebben, mondhatni megerősödve jöhetünk ki a szituációból. De mi kell ahhoz, hogy együttműködő üzleti közösséget építs magad köré?
3+1 tipp, hogy sikeres legyen a céged az üzleti közösségekben
- Legyen a céged transzparens
Nem kell a céged pénzügyi helyzetének összes bensőséges részletét megosztanod minden leendő üzleti partnereddel. Az azonban tagadhatatlan, hogy az átláthatóság segít abban, hogy elnyerd a partnerek és a közösség bizalmát, illetve, hogy a közösség összhangban legyen a vállalkozásod stratégiai céljaival.
Az átláthatóság a sikeres partnerség alapja. Ez azt mutatja meg, hogy a cégednek nincs „titkolnivalója” és világossá teszi azt is, hogy minden érintett számára kölcsönösen előnyös eredményeket várhatnak az együttműködéstől. A kulcsfontosságú információkat ezért érdemes a megfelelő módon bemutatni és kidomborítani.
- Tarts lépést a korral: találkozók az offline és az online térben
A hatékony együttműködést akadályozó egyik legnagyobb kihívás az, ha nehéz kialakítani a közösségi szellemet és a közös programok, a rendszeres kommunikáció elmarad. Üzleti workshopok és reggelik, egy-egy edukatív networking alkalom havi 1-2 alkalommal bele kell, hogy férjen. De a technika nyújtotta online lehetőségekkel is élhettek. Közösségi hírlevél, saját Facebook csoport, online élő alkalmak… A lehetőségek tárháza végtelen.
- A sikernek és a vállalati értékeknek legyen közös definíciója
Ha a közösségi partnereknek nincs közös célja, akkor mindegyik más-más tevékenységet fog priorizálni. Ez vadul eltérő eredményekhez vezethet ahhoz képest, mint amilyen céllal az adott üzleti közösség létrejött.
Éppen ezért, a tagok felvétele során nem árt kicsit nagyobb feneket keríteni a jelentkezők monitorozásának. Szánjatok időt arra, hogy megismerjétek a tagjelölteket, kifaggassátok a céljaikról, arról, hogy hogyan működnek és milyen értéket hozhatnak a közösségeteknek. Például új beszállítókat tudnak ajánlani, segítenek a piacépítésben vagy más téren járulnak hozzá a célok eléréséhez. A világos, közös cél megadja a szükséges irányt ahhoz, hogy mindenkit a helyes irányba tereljen.
+1. Konzisztens kommunikáció kialakítása
Te is tudod, hogyha nem kommunikálsz rendszeresen, akkor az eredmények elsikkadnak a süllyesztőben. A Harvard Egyetem professzora, John Kotter például arról számolt be egy korábbi munkájában, hogy a legtöbb cég 10-szeres vagy annál nagyobb mértékben alulkommunikálja a változásra és a jövőre vonatkozó elképzeléseit, így a kommunikáció hiánya komoly összehangolási problémákat okozott a cég egyes részlegei között.
Ez a megközelítés azonban nemcsak a szervezeten, hanem a közösségen belül is megállja a helyét. Ugyanúgy, ahogy a párkapcsolatban is az a fontos, hogy a felek rendszeresen megbeszéljék a problémáikat és közösen próbáljanak megoldást találni rá, az üzleti közösségek is csak együtt, egy irányba evezve tudnak érdekérvényesítő képességükkel élni. Ehhez viszont valakinek meg kell szerveznie a tagok közötti rendszeres és hiteles információáramlást és kommunikációt. Ha transzparens lesz a céged és a közösséged, közös nevezőn vagytok a siker definícióját és a célokat illetően, konzisztensen kommunikáltok egymással, a siker nem marad el: a kívánt eredmények szinte tálcán érkeznek. De az együttműködő üzleti közösségek jövőjéről bővebben a Floow Dayen is kifejtünk néhány értékes gondolatot
Manapság az együttműködésen alapuló üzletépítés és üzleti közösségek kulcsfontosságú taktika lehet a cégek túlélésében. Legyen szó az ellátási lánccal kapcsolatos problémákról, megbízhatatlan beszállítókról, hozzá nem értő hirdetéskezelőkről vagy akut munkaerő-hiányról, a vállalkozások működését számtalan dolog megzavarhatja.
Akkor azonban, ha mindezzel egy üzleti közösség tagjaként szembesülünk, sokkal gyorsabban, egyszerűbben és eredményesebben, mondhatni megerősödve jöhetünk ki a szituációból. De mi kell ahhoz, hogy együttműködő üzleti közösséget építs magad köré?