Recesszió és egyéb válságok idején a marketing költségek az elsők között szerepelnek, amelyeket a vállalatok felelős (?) döntéshozói megnyirbálnak. Ennek ellenére az online marketing eredményeire a vállalkozásoknak szüksége van, hiszen nemcsak a leadgenerálásban, de a vásárlók elköteleződésének növelésében, új értékesítésekben és új ügyfelek szerzésében is fontos szerepet játszik. Most 3 olyan tartalomtípust mutatunk be, amelyek akár kis költségvetéssel is hatékonyak lehetnek.
Azután, hogy az okostelefonoknak köszönhetően ma már szinte mindenki ott hordja az egész világot a zsebében, a tartalmak fejlődése és adaptálódása a digitális elvárásokhoz megsokszorozódott. Tartalommarktinges szemüvegünket felvéve elmondhatjuk, hogy a hatékony marketing tartalmak listája igencsak hosszú és egyre hosszabb lesz. De mi az a 3 tartalomtípus, amihez nem feltétlenül kell több milliós marketingbüdzsé?
3 költséghatékony, mégis eredményes online tartalom
1. Blog
Az üzleti blog a legtöbb tartalommarketing tevékenység gyakorlati kiindulópontja. Nemcsak a vállalat vagy a márka szakértői státuszát növeli, de növeli az ügyfelek hosszú távú elköteleződését, jót tesz a keresőoptimalizálásnak és ha arról van szó, még értékesít is.
Mi az előnye és hogyan kell jól csinálni? Nos, a cikkek mindenekelőtt a potenciális ügyfelek által feltett kérdések összegyűjtésére és megválaszolására összpontosítson. Végezz kulcsszókutatást, hogy megismerd azokat a kifejezéseket, amelyek alapján az anyagod rangsorolhatóvá válik a Google keresésben, majd használd fel ezeket a kulcsszavakat a címsorokban és a szövegben is.
Rendkívül fontos továbbá a kíváncsiságra ösztönző címek megfogalmazása, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy kattintsanak a különböző helyekről, ahol esetleg hirdeted a bejegyzéseidet. Tedd érdekessé a blogodat listabejegyzések, források, összefoglalók, interjúk, ismertetők, történetek és válogatott tartalom közzétételével. Ne hasraütésszerűen dolgozz: szerezz témaötleteket a kulcsszókutatási eszközök, a közösségi média, a konkurenciaelemzés és a közönséged segítségével.
2. Videó
A sokféle formában és stílusban megjelenő videó bebizonyította, hogy minden tekintetben növeli az elkötelezettséget és a közösségi média korában rendkívül könnyen válik virális tartalommá. Az okostelefon szinte mindenütt elérhető, ennek köszönhetően könnyebben hozhatsz létre, terjeszthetsz és fogyaszthatsz is videókat.
Nézd át a költségvetésedet, és ennek megfelelően válaszd ki a formátum stílusát. Ne feledd: nem kell minden videónak tökéletesnek vagy reklámfilm minőségűnek lennie, ez nem is lenne életszerű. Dolgozzon forgatókönyv vagy részletes vázlat alapján, de ne féljen eltérni tőle.
A lényeg, hogy a videóddal mondj el egy történetet. Legyél provokatív, ha belefér a márkád arculatába. És ne feledkezz meg a technikai dolgokról sem: győződj meg róla, hogy jó minőségű hangot rögzítesz. A tapasztalat például azt mutatja, hogy a közönség elviseli a kisebb-nagyobb vizuális hibákat, de abbahagyja az anyag nézését, ha a hang nem megfelelő minőségű.
3. Hírlevél
Az e-mailes marketingnek rendkívül sok formája van, azonban a hírlevél a legtöbb tartalommarketing szakember számára elengedhetetlen, megspórolhatatlan, evidens. A hírlevelek ugyanis lehetővé teszik, hogy tartalmakat, híreket és akár akciókat is terjeszthess a potenciális ügyfelek vásárlóvá konvertálása és a meglévő ügyfelek kiszolgálása érdekében.
Írj rendszeresen hírleveleket, de ügyelj arra, hogy ne legyél elcsépelt: a közönség ismeretében adj át hasznos és releváns híreket, illetve információkat, amiket szeretnél megosztani. Arra azonban figyelj, hogy ne kockáztasd meg a feliratkozók csökkenését a gyakoriság érdekében.
Ami a technikai részét illeti: számtalan olyan hírlevél-szoftver van, amely egy alap konstrukciót bizonyos feliratkozói szám alatt ingyenesen enged használni. Ez tehát ne legyen akadálya a cselekvésnek.
Ami a szövegírással kapcsolatos részt illeti: a tárgymező a minden. Legyen rövid és meggyőző. Ha kell, teszteld a tárgymező különböző változatait, ez a tapasztalat segíthet növelni a megnyitási arányt. Emellett tekintsd a hírleveledet egyfajta kiadványnak. Egyes esetekben használhatja termékek és promóciók felajánlására, de ezt megfontoltan tegye.
A hírleveled tartalmát illetően összpontosíts az olyan rövidített kivonatokra, amelyek egy mélyebb tartalomra hivatkoznak, például a blogcikkedre. Ebben az esetben a hírlevél remek tartalomterjesztő eszközzé is válik. A kivitelezést illetően ne ess túlzásba a szövegben elhelyezett linkekkel és CTA-kal. Ha többet kínálsz fel, valószínűleg kevesebb lesz a válasz és a konverzió.